Jubilujúci choreograf a režisér Ondrej Šoth uviedol 14. februára v ŠDKE svoje najnovšie dielo – multižánrové divadlo na silnú tému Milada Horáková. Je to umelecké spracovanie témy o nespravodlivo odsúdenej a popravenej žene za éry komunistického Československa. Než sa pozrieme na túto inscenáciu, ktorá bola mnou podrobne recenzovaná v inom médiu, dovolila by som si obzrieť sa krátko za tvorbou Ondreja Šotha od jeho začiatkov, ktoré boli na svoju dobu výnimočné, novátorské a netradičné. Po jeho rebéliách a tanečných výkrikoch konca 80 - 90tych rokov, kde sa hádzali na javisku stoličky, strhávali drapérie, liezlo sa po zábradliach, behalo po obnaženej scéne, vyťahovali sa základné farby (čierna, biela, červená), objavovali sa zrkadlá a všade vždy bola smrť (Dvojvečer Lux et Requiem – časť Verdi: Requiem, Zvláštna radosť žiť, Svetlo v tme – tu sa objavila prvýkrát výrazná činoherná zložka, Orbis Pictus, Carmina Burana, Bolero, Carmen, Odysseus – predstavenie Laterny magiky , kde využil film) sa v istom zmysle jeho búrlivosť zharmonizovala.…
Ceníme si váš záujem o autorské články portálu mojakultura.sk, avšak z dôvodu ochrany ich obsahu je nutná registrácia.
Máte už svoj účet?
Prihláste sa.Nie ste našim členom? Zaregistrujte sa ešte dnes a získajte nielen neobmedzený prístup k celému portálu mojakultura.sk, ale aj výhody registrovaných členov.